Stichtingen en andere onderdelen van de Waalse Kerken

Comité Vaudois

Het Comité Vaudois is een goede doelen stichting, verbonden aan vijf Protestantse Waalse Kerken in Nederland. Waalse kerken zijn, door hun origine, verbonden aan de Protestantse gemeenschappen in Noord Italië Turijn. Zij heten de Waldenzer Kerken, of, in het frans, Eglises Vaudoises.

De stichting krijgt giften van kerken en hun leden, en steunt daarmee enkele sociale doelen in Noord Italië zoals een verpleegtehuis en bijvoorbeeld ook een instelling die zich in Sicilië zetten voor de bootvluchtelingen op onder andere het eiland Lampedusa, uiteraard een groot en bekend probleem waar misschien de staat wel reddingen op de zee doet, maar waar de vluchtelingen het vervolgens maar zelf moeten oplossen.

Hoewel wij niet veel publiciteit maken voor ons werk, u kunt ons vinden op:

Mocht u ons willen steunen, dan kan dat via het Fonds Wallon.

Oude financiële informatie vindt u hier.

Vanaf 10 juni 2017 is de Comité Vaudois opgegaan in het Fonds Wallon.

Fonds Wallon

De Stichting Fonds Wallon is de voortzetting van de financiële commissie van de classicale vergadering van de Waalse Classis in Nederland. De stichting is een protestantse stichting overeenkomstig ordinantie 11-25 van de kerkorde van de Protestantse Kerk in Nederland. In de classicale vergadering van de RĂ©union Wallonne van 10 juni 2017 is besloten deze stichting op te richten om het werk van de financiële commissie voort te zetten.

Wilt u ons werk steunen, dan kunt u een gift overmaken op rekening NL05 GILL 0211 6728 82 ten name van het Fonds Wallon te Amsterdam.

Financiële informatie vindt u hier.

Website van de waalse kerken: www.waalsekerken.nl (nederlands) en www.egliseswallonnes.nl (frans)